Update - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu

Update

Blijf op de hoogte en volg

29 September 2013 | China, Mudanjiang

Hallo iedereen hoe is het met jullie allemaal? Hier weer even een verhaaltje van jullie connectie in Noordoost China. Het gaat goed met mij hierzo. Ik heb nu lekker een paar dagen vrij omdat de chinezen op 1 oktober 1949 de Volksrepubliek hebben opgericht en dit wordt ieder jaar natuurlijk groots gevierd en dan wordt er even niet gewerkt. Vrijdag de 4e ben ik pas weer leraar Engels, nu relaxt paar dagen vrij.

Zal vanaf heden is wat meer filmpjes proberen te maken, dan krijg je denk ik het beste beeld van het leven hier en anders worden het ook erg lange verhalen. Ben weer aardig gewend hier, zit er alweer een maand ongeveer en in totaal alweer 4 maanden, ja ook aan deze kant van de aardbol vliegt de tijd. Ik voel me beter dan tijdens de eerste periode, is ook niet zo vreemd denk ik, alles heeft wat tijd nodig en nu heb ik ook dat werkvisum voor een jaar in mijn bezit, dus dat geeft wat meer rust en zekerheid.

Het werk gaat steeds beter. Ik begin er steeds beter in te worden en het wordt ook leuker, is leuk om op te merken dat er vooruitgang in zit bij die kleine chinezen. Het is niet altijd positief, sommige zijn vervelend in de klas en andere hebben tja niet zoveel talent zeg maar…dus dan duurt het wat langer. Ik heb gelukkig hele waardevolle informatie kunnen vinden op internet betreffende buitenlandse leraren die ergens in een ver land, bijvoorbeeld China, Engelse les geven. Na maanden lang internet af struinen op zoek naar goeie info heb ik nu dan eindelijk het antwoord gevonden. Deze vrouw heeft heel veel spelletjes waarmee zij kinderen Engels leert, echt goeie shit, die kinderen leren al spelend, probeer dit nu een week of 2 ongeveer en dit gaat heel goed. Heb haar een klein beetje geld betaalt maar zoveel voor terug gekregen. Geen saaie lessen meer en die kinderen gaan ook meer van je houden zeg maar nu het allemaal wat levendiger is. Ze hebben nu ook een reden om op te letten en actief mee te doen tijdens de les want anders verliezen ze het spel en dat vinden ze niet leuk, ben zeer blij met deze nieuwe ingeslagen weg. Ze spreken meer Engels en leren dus meer en daarbij zijn de lessen niet zo saai meer en dus zijn de kinderen blij, wat wil je nog meer..Over een tijdje weet ik zeker dat ik hiermee veel succes zal gaan boeken en er ook meer kinderen naar mijn les zullen komen.

Klasjes zijn nog steeds klein, maar dat wordt meer met de tijd, weet ik zeker. Iedereen ofja veel kleine kids kennen me, op school maar ook in de stad als ik op straat loop hoor ik vaak mijn naam..mijn chinese naam dan he en dan draai ik me om en dan rennen ze vaak weg..tja is ook super eng die grote buitenlander. Dus bij de kids ben ik populair ..nu nog bij de ouders dat ze is besluiten om die kinderen naar mijn les te sturen gvd haha. Verder is het leven in China goed. Waarom? De mensen zijn aardig, het eten is heerlijk, het leven is erg goedkoop zeker in een klein stadje zoals deze, klimaat is erg aangenaam al zit de winter eraan te komen en die schijnt een beetje koud te zijn in dit gedeelte van China. Maar genoeg om mee verder te kunnen. Heb genoeg om me mee bezig te houden.

Mijn woonsituatie is alleen nog wat lastig soms. Dat gaat ook prima maar woon toch liever op mezelf maar daar wacht ik nog even mee, is nu nog een beetje te vroeg. Ligt wat ingewikkeld, heeft ook te maken met gezichtsverlies lijden voor die Chinese jongen waar ik nu bij woon en dat soort vage zaken. Kijk hij is best anders dan ik en alhoewel ik me redelijk kan aanpassen, is het soms moeilijk om te blijven lachen en vriendelijk te blijven. We hebben een paar weken geleden flinke woorden met elkaar gehad en sinds dien gaat het eigenlijk heel goed gek genoeg. Ik weet zeker dat het vanaf nu beter zal gaan. Toch over niet al te lang ga ik wel iets zoeken voor mezelf, maar zoals gezegd is nu nog te vroeg. Hij heeft het bijvoorbeeld ook over zijn hart, in mijn hart voel ik dit en dat, en als ik naar mijn hart luister dan….Dit soort teksten haha daar ben ik echt te nuchter voor. Soms is ie ook wat labiel, begint ie bijna te huilen en wat op nummer 1 staat qua irritatie niveau zijn zijn eetgewoontes. Smacken smacken en smacken en van die rare geluiden maken ook haha, is moeilijk uit te leggen, wat heel veel chinezen doen overigens, waarom weet ik ook niet maar ja als je zo opgroeit en mensen om je heen eten op deze manier en doen dingen op deze manier dan ga je dat vanzelf ook doen denk ik, dat snap ik ergens wel. Maar smakelijk is het niet!

Toch is het gewoon een aardige jongen begrijp me niet verkeerd, bovenstaande zijn maar kleinigheidjes, futiliteiten om is een mooi woord te gebruiken, relativeren is belangrijk denk ik. Belangrijker is dat hij me altijd helpt met alles, dat ik gratis bij hem inwoon en dat ik dankzij hem hier zit, dus dikke prima.

Ok dat was ie voor nu, voor meer info check de filmpjes. Hoop dat jullie het goed maken, tot laters!
Your Man in China

  • 29 September 2013 - 05:33

    :

    Hey mensen ben bezig om wat filmpjes te uploaden maar gaat heel stroef, lukt niet bijzonder goed zoals bijna altijd, even geduld alsjeblieft! ze komen eraan.

  • 29 September 2013 - 11:52

    Perry En Esmy:

    tommieeeeeeeeeeeeee,

    Wat een goed verhaal weer. Klinkt allemaal als muziek in de oren en fijn dat je het zo goed doet en zo volwassen te werk gaat; we zijn trots.

    Proficiat met je moeder; we gaan er vandaag nog even langs. Steef en Kenny komen ook, dus dat is leuk.

    Verder opktoberfest in munchen geweest en gisteren met Steef een Mudrace...... was gaaf.

    De groeten van ons......

    x doei

    PS Binnenkort skype! haha

  • 03 Oktober 2013 - 21:48

    Chris Van Dinther:

    Thommy!

    Met toeval ben ik op je site gekomen en heb ik eens een avondje gereserveerd om alles wat je hebt weggeschreven en/of geüpdatet door te nemen..

    Ziet er allemaal goed en cool uit man! Lekkah bezig en ga zo door zou ik zeggen!! Zal de site eens vaker bezoeken dus blijf genoeg foto's/films doorsturen ;).

    Groeten uit Den Bosch!

  • 04 Oktober 2013 - 13:43

    Steef:

    Broer, leuke update weer, je zet het allemaal tof op papier, vermakelijk om te lezen.

    Hier alles zn gangetje, mudrace met Perry was lachen, volgende keer moet ie wel wat meer in shape zijn...!

    Ben flink aan het trainen en mega goed aan het eten, voedselzandloper is de nieuwe bijbel! Verslavend ook allemaal, en mooie uitdaging om na 15 jaar veel feesten, eens serieus te beuken qua sporten en voeding.

    xxx Steef.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Mudanjiang

aangekomen China

chinatown

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2015

laatste ontwikkelingen uit China

12 Augustus 2014

vakantie!!

09 Februari 2014

het nieuwe jaar is ook hier begonnen

02 December 2013

uw reporter in Chinezenland

28 Oktober 2013

你 好 朋友们

je weet toch

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 7206

Voorgaande reizen:

20 Mei 2013 - 31 December 2013

aangekomen China

Landen bezocht: