vakantie!! - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu vakantie!! - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu

vakantie!!

Blijf op de hoogte en volg

12 Augustus 2014 | China, Mudanjiang

Ni hao family en vrienden! Hoe gaat ie? Tijdje geleden dat ik n verhaaltje gepost heb dus bij deze, komt ie dan he.

Het is vakantie! Afgelopen maand veel gewerkt omdat die arme chinese kindertjes volop engels MOETEN leren tijdens hun grote zomervakantie. Maar goed nu ff vrij dus, dat is mooi want dat betekent n mogelijkheid om te gaan reizen. Dat ga ik ook doen , morgen 13 Augustus stap ik op de trein naar Beijing. Daar blijf ik 1 dagje en dan pak ik de volgende trein naar de provincie Qinghai. Vooral die tweede reis gaat n tijdje duren, 29 uur!!!!!! Ongelooflijk he die afstanden hierzo. Als je tijd over hebt kun je is ff googelen hoe dat er op de kaart van China uitziet. Van het noord-oosten ga ik naar het midden-westen van China, waar mijn vriendinnetje vandaan komt en die ga ik opzoeken.

Dat is dus wat anders dan van Oss naar Maastricht, dat vond ik vroeger altijd al zo een afstand. Haha vroeger was mn wereld nog n stukje kleiner dan nu.
Ik heb er erg veel zin in, reizen is gaaf en op die trein maak je vanalles mee, ik had ook t vliegtuig kunnen pakken maar dat heeft niet zoveel charme en bied niet zoveel ruimte voor nieuwe ervaringen. Bovendien is de aansluiting op deze reis niet zo gunstig, wat betekent dat ik van de trein t vliegtuig in en dan weer n trein en nog n trein zou moeten nemen, nu zijn t 2 treinreizen, wel 2 lange treinreizen haha 14 en 29 uur.

Ik heb n eigen bed tijdens deze reizen dus ik kan gewoon naar bed in de avond. Ik neem wat boeken mee, wat kleren en wat te eten voor onderweg. Op die trein kun je ook vanalles eten en drinken kopen. Het uitzicht onderweg is erg mooi, ik ga half China door dus door simpelweg naar buiten te kijken zie je vanalles. Het mooiste is dat ik mijn Chinees flink kan oefenen tijdens deze reizen, waarschijnlijk ga ik weer de enigste niet-chinees zijn op de trein dus veel blikken zullen op mijn gericht zijn en het is daarom erg gemakkelijk om n gesprek aan te knopen. Volop chinees lullen dus wat goed is voor mij. Tijdens mijn werk moet ik engels praten natuurlijk maar nu zal dat niet mogelijk zijn want de doorsnee chinees kent aleen: Hello en bye bye.

Goeie oefening dus voor mij. Verder ben ik benieuwd naar de eindbestemming. Die is in de buurt van Tibet, hoogplateau daarzo, iets van 2000 m boven zeeniveau. Stukje hoger gelegen dus dan back home in NL. Natuur daar zou mooi moten zijn en luchtkwaliteit ook stuk beter. Verder zou het schapenvlees erg lekker moeten zijn omdat daar ook redelijk wat Chinese moslims leven en die vreten dat.

Ik ga wat foto's en filmpjes maken en uploaden voor het volgende verslag, hoop dat het uploaden een beetje goed gaat en dan kunnen jullie ze bekijken als je wil.

Nog 1 dingetje , ik heb geen wattsapp meer...***zooi!!! Hij is ineens verdwenen van mijn telefoon en ik heb m nog niet terug erop kunnen krijgen, is ie niet meer gratis ofzo??

Ben dus niet bereikbaar voor jullie eventuele berichten, mocht ik niet geantwoord hebben dat weet je hoe het zit, ga mijn best doen om m terug te krijgen. Voorlopig moetn we ff mailen dan!

Ok mensen tot laters en ik hoop dat jullie het goed maken.
groeten uit China, Tommy


  • 12 Augustus 2014 - 16:18

    P:

    dikke shit!

    Ik zie de reis al voor, net als in de film; dan zou ik er wel bij willen zijn.

    Whatsapp kost 0.89 cent per jaar.

    Wanneer kom je naar Ned voor je visum?

    We kijken uit naar de filmpjes enzo.

    Hier alles ok, de baby groeit en de vakantie zit er bijna op.

    Dikke x ons

  • 14 Augustus 2014 - 17:03

    Jorg & Linda:

    Ha Tommy,

    Klinkt als een mooie onderbreking van je docentschap! Trein lijkt ons inderdaad ook een leukere manier om te reizen dan een vliegtuig, tenzij je natuurlijk haast hebt. De afstanden die je noemt geven maar weer aan hoe groot het daar is! Is voor ons Nederlanders toch niet voor te stellen hé. :-)

    Hier verder alles goed. Wij moeten nog drie weken werken voordat onze vakantie begint. Gelukkig vliegen we 4 september al richting Azië, dus woensdag is onze laatste werkdag en donderdag stappen we in het vliegtuig. Tja, je moet wat als je geen tijd wilt verliezen. ;-) Vooralsnog is de planning om naar Laos en Zuid-Thailand te gaan, maar je kent ons.. vorige week dachten we er nog over om naar Myanmar te gaan, dus waar we uiteindelijk uit gaan komen.... we gaan het zien! Heel erg jammer dat je geen vrij kan krijgen in die periode, want anders hadden we natuurlijk even kunnen meeten. Mocht het toch nog lukken, aarzel dan niet en laat ons iets weten!

    Voor nu: geniet van je vakantie...

    Lieve groeten van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Mudanjiang

aangekomen China

chinatown

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2015

laatste ontwikkelingen uit China

12 Augustus 2014

vakantie!!

09 Februari 2014

het nieuwe jaar is ook hier begonnen

02 December 2013

uw reporter in Chinezenland

28 Oktober 2013

你 好 朋友们

je weet toch

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 7204

Voorgaande reizen:

20 Mei 2013 - 31 December 2013

aangekomen China

Landen bezocht: