Vandaag weer naar Nederland - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu Vandaag weer naar Nederland - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu

Vandaag weer naar Nederland

Blijf op de hoogte en volg

19 Augustus 2013 | China, Mudanjiang

Hey vrienden en familie hoe is het met jullie? Hopelijk alles een beetje relaxed.
Ik heb in ieder geval erg goed nieuws, vooral voor mezelf maar ik hoop dat jullie daar ook een beetje blij van kunnen worden.
Alles is rond en geregeld en in orde..DIKKE SHIZZLE!! echt waar. Jongejonge het is niet makkelijk geweest om een werkvisum te regelen, maar het is nu gelukt en daar ben ik echt heel erg ongelooflijk blij mee, kan het niet anders zeggen...en opgelucht ben ik ook dat het goed gekomen is. Het enige wat ik nu nog moet doen om dat visum papiertje in mijn paspoort gedrukt te krijgen, is langs de Chinese ambassade in NL gaan en het visum daar aanvragen. Kan niet meer fout gaan want ik heb alle juiste documenten nu. Als ze nu nog moeilijk gaan doen in Den Haag straks dan ga ik wel ff boos worden op ze daarzo haha..irritante chinezen.

Er zijn, of waren kan ik nu misschien beter zeggen, hier zoveel buitenlanders illegaal aan het werk in China dat ze maar is besloten hebben om alle visum regels flink aan te scherpen. Ook zijn er de afgelopen tijd heel wat buitenlanders geweest hierzo die zich niet zo best hebben gedragen. Heb een paar filmpjes voorbij zien komen met vechtpartijen tussen blanke en chinezen maar ook heel wat negers hebben hier lopen knokken, en zich serieus misdragen. En het toppunt is dat er een voortvluchtige crimineel uit Engeland hier jarenlang heeft gewerkt als leraar Engels, en deze knakker heeft zelfs leerlingen misbruikt op de school waar hij les gaf....tja dat is niet best en nu is hij voortvluchtig. Hoop dat ze hem grijpen, dan komt ie niet meer vrij denk ik. Dit alles is niet best voor mij persoonlijk, geeft buitenlanders een slechte naam. Dit speelt zeker mee bij het aanscherpen van die regels.

Ik wil graag openhartig met jullie alles delen maar dit is een openbare website en ik weet niet wie er allemaal meeleest, ze houden alle websites hier erg goed in de gaten dus ik wil maar zeggen ik ga niet alles vertellen hier. Foto's en filmpjes uploaden is trouwens echt een drama dus vandaar dat dat lang niet altijd lukt.
In ieder geval hebben die lui van mijn school alles uit de kast gehaald om dat ding te regelen voor mij en daar ben ik ze zeer zeer dankbaar voor, de baas van de school is persoonlijk langs geweest bij de hoofdchef van de provincie om het te regelen, 2 keer een halve dag in de trein gezeten, 2 overnachtingen in een hotel moeten boeken en zij is bijna 60 jaar oud, diep respect. Ik ga uiteraard ervoor zorgen dat ik de investering waard ben als straks het nieuwe schooljaar in September weer gaat beginnen.

Het dreigde alweer voorbij te zijn voor mij na slechts 3 maanden. Stress heb ik niet zo snel maar de afgelopen weken heb ik m wel degelijk lopen stressen. Zou een dikke streep door al mijn plannen zijn om nu alweer terug te moeten naar NL, puur vanuit mijn persoonlijk perspectief dan he want terug bij je familie en vrienden zijn is wel een fijn vooruitzicht natuurlijk. Vind het dan ook echt super dat ik morgen (maandag) weer naar NL ga afreizen, blijf ongeveer 2 weken in NL lekker vakantie vieren en dat visum ophalen natuurlijk en 2 September ga ik weer terug naar hierzo, maar daar hoef ik voorlopig even niet mee bezig te zijn…eerst is ff lekker van deze 2 weken genieten.

Ik zie jullie volgende week!
Groetjes

  • 19 Augustus 2013 - 07:27

    Piotr:

    Tommy Groetjes!

  • 19 Augustus 2013 - 08:50

    P:

    tot snel

    wat een verhaal weer...........................

  • 19 Augustus 2013 - 20:31

    Assie:

    mooi jonguh dat je alles hebt kennen regelen . Fijne vlucht

    gr

  • 20 Augustus 2013 - 13:36

    Steef:

    Broer, denk ik eerst hier van wat lopen ze moeilijk te doen, terwijl jij daar de jeugd de Engelsse taal leert, maar deze info zet alles weer in perspectief, zoals dat zo vaak gebeurt.

    Ik zie je vanavond!

    x Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Mudanjiang

aangekomen China

chinatown

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2015

laatste ontwikkelingen uit China

12 Augustus 2014

vakantie!!

09 Februari 2014

het nieuwe jaar is ook hier begonnen

02 December 2013

uw reporter in Chinezenland

28 Oktober 2013

你 好 朋友们

je weet toch

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 7212

Voorgaande reizen:

20 Mei 2013 - 31 December 2013

aangekomen China

Landen bezocht: