你 好 朋友们 - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu 你 好 朋友们 - Reisverslag uit Mudanjiang, China van tommychina - WaarBenJij.nu

你 好 朋友们

Blijf op de hoogte en volg

28 Oktober 2013 | China, Mudanjiang


Ni hao familie en vrienden! Hoe gaat het daarzo, ik heb vernomen dat de herfst flink hard is ingeslagen in NL. Ik kan het me goed inbeelden hoe het weer nu moet zijn, wind en regen...beetje minder voor jullie haha. Hier wordt het kouder maar toch schijnt de zon 2 van de 3 dagen en is er een blauwe lucht met heel weinig wolkjes. Jullie hebben vast wel is gehoord van die smerige smog in de mega steden van China denk ik...hier geen last van gelukkig. Leven heeft zo zijn voordelen hier in dit kleine stadje met ongeveer 1 miljoen inwoners...

Deze website is me nu een beetje in de steek aan het laten want het lukt me nog steeds niet om niewe foto's en filmpjes te tonen aan jullie, dat is een stuk minder en als ik ff wat meer tijd heb binnenkort dan ga ik is op zoek naar een andere waar het wel kan, want dit is nix zo eigenlijk. Filmpjes zijn lachen, en je weet vast een beetje hoe gek Aziaten zijn met hun camera (denk aan al die jappen en chinese toeristen in Amsterdam ofzo bijvoorbeeld) ze doen nix anders hier. Dus ik doe vrolijk mee en heb een paar lachen filmpjes maar kan ze dus niet delen met jullie.

Het zijn interessante en drukke tijden nu voor mij als leraar Engels. Ik begin mijn nieuwe beroep steeds beter onder de knie te krijgen. En het resultaat mag er zijn, deze week open ik 2 nieuwe klasjes. Ik had jullie verteld van die nieuwe manier van lesgeven, nou die shit begint aan te slaan hiero, lachen man. Afgelopen tijd heb ik veel open lessen gegeven, van die gratis lessen om mensen te trekken en dan kan ik laten zien hoe ik Engels onderwijs aan die kids. Was mijn eigen idee om dit te doen, en het slaat aan. Ik ga in de toekomst op alle 3 de vestigingen van de school lesgeven ipv op slechts 1 wat ik nu doe.

Het heeft even geduurd en ik heb er hard voor gewerkt en vaak op mijn tong moeten bijten, maar vanaf nu ga ik serieus knallen. Mijn huisgenoot en ik, ja mijn aardige, soms irritante huisgenoot die een beetje gay is maar het zelf nog niet helemaal doorheeft volgens mij hahaha, hebben eindelijk alle neuzen een beetje in dezelfde richting kunnen krijgen. Dus nu krijgen we stapje voor stapje medewerking van iedereen, want dat is niet makkelijk geweest om mensen mee te laten denken met ons. De big boss steunt ons dus dat is ook wel handig natuurlijk, maar veel leraren van de school die trouwens serieus echt waar zooo slecht Engels praten, die gedragen/gedroegen zich als een drol. Begint een beetje te veranderen nu.

Ik probeer iedere dag chinees te denken ipv in Nederlands, dat is niet erg gemakkelijk maar het helpt wel. En alleen chinees praten behalve als ik voor de klas sta dan mag ik geen chinees praten dat heeft de baas me heel goed duidelijk gemaakt, alleen Engels, maar goed heel soms moet ik wel iets in Chinees zeggen anders komen we niet verder in de les. Dus dit verhaal schrijven nu in het nederlands dat is eigenlijk geen goed plan haha. Ik boek goeie vooruitgang en als we weer een paar maanden verder zijn straks dan kan deze jongen een aardig woordje chinees brabbelen. Das de bom voor mij dat snappen jullie wel, wil vloeiend worden, al betwijfel ik of dat echt ooit zal lukken, maar goed zo goed als het kan dan maar. Ik lees zo af en toe is wat hoe andere mensen een vreemde taal leren, goeie tips enzo die neem ik dan over. Japans is eigenlijk als ik eerlijk ben, een nog dikkere taal om te kunnen spreken, mega vind ik dat, hoe japans klinkt, maar goed eerst chinees tackelen maar he!

Nog 2 maanden werken ongeveer en leren en dan heb ik vakantie, wow da wordt relaxt, beetje reizen, van hotelletje naat hotelletje, lekker eten komt in orde. Ben al begonnen met plannen.
Verder hou ik jullie op de hoogte.

Hoop dat jullie het allemaal goed maken, de groeten uit China gek!

  • 28 Oktober 2013 - 18:43

    Perry En Esmy:

    Ni Hao Amigo,

    Je blijft wel hele mooie verhalen hebben en het gaat je ook steeds beter! Fijn.

    Hier is het allemaal gewoon, maar we zien elka dag wel uitdagingen om aan de slag te gaan. We hebben het druk, maar ook genoeg vrije tijd.

    Wij hebben ook met oud en nieuw vrij!

    Wat ga je allemaal doen in je vakantie? Ook nog naar grote beurzen?

    Gr liefs ons

  • 30 Oktober 2013 - 13:25

    Steef:

    Yo Tommie,

    Rock on! Leuk om je verhaal weer te lezen.

    x Steef.

  • 31 Oktober 2013 - 17:26

    Serget Petrov:

    Hoi Tomas slechte news jonge yolanda is overleden en wonsdag 30 oktober.Goetshes

  • 01 November 2013 - 18:22

    Wesley:

    Hey tommy mooi om lezen daar het steeds beter gaat, veel met alles en wacht weer op je volgende verhaal en inderdaad filmpje zou wel een leert cool zijn het ga je goed!!


  • 04 November 2013 - 19:04

    Linda En Jorg:

    Hi Tommy, super leuk dat jouw ideeen goed worden ontvangen. zo wordt je nog eens de grondlegger van nieuw onderwijs in china. we zijn benieuwd naar je fotos en filmpjes. hier alles goed. zorg goed voor jezelf en geniet. lieve groetjes van jorg en linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Mudanjiang

aangekomen China

chinatown

Recente Reisverslagen:

05 Mei 2015

laatste ontwikkelingen uit China

12 Augustus 2014

vakantie!!

09 Februari 2014

het nieuwe jaar is ook hier begonnen

02 December 2013

uw reporter in Chinezenland

28 Oktober 2013

你 好 朋友们

je weet toch

Actief sinds 20 Mei 2013
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 7178

Voorgaande reizen:

20 Mei 2013 - 31 December 2013

aangekomen China

Landen bezocht: